Van Vilafranca naar Vilanova (Spanje #15)

dinsdag, februari 07, 2017

Met een bus door de bergen heen rijden is ontzettend bevorderlijk voor de zenuwen. Helemaal als het voertuig aan alle kanten piept en kraakt. Ik ben waarschijnlijk nog nooit zo blij geweest om aan te komen op de plaats van bestemming. Opeens snap ik heel goed waarom er zo weinig bussen rijden naar Vilafranca del Penedès. 

Vanochtend kwam ik redelijk vroeg aan in Vilafranca del Penedès. Zoals gewoonlijk besloot ik mijn dag te beginnen met een wandeling langs de bezienswaardigheden. Alle overige tijd wilde ik gaan gebruiken voor het winkelen. Helaas was ik helemaal vergeten dat alle winkels sluiten tijdens siësta. Het gevolg was dat mijn programma veel te vroeg ten einde kwam. Lichtelijk teleurgesteld ben ik terug gelopen naar de bushalte. 

Alle onderstaande foto's zijn gemaakt in Vilafranca del Penedès.









Ik heb uiteindelijk besloten om te wachten op de bus naar Vilanova i la Geltrú. Ik vond het namelijk veel te vroeg om terug te gaan naar de kattenopvang (ondanks het feit dat ik het daar heel erg naar mijn zin heb). Daarnaast zijn een hoop winkels in Vilanova i la Geltrú wel geopend tijdens siësta. Het enige nadeel was dat ik veertig minuten moest wachten voordat ik weer onderweg was. Gelukkig was dat het dubbel en dwars waard. Net zoals vorige week heb ik me bijzonder goed kunnen vermaken in deze prachtige stad. 

De merkwaardigheden van vandaag:

- Een wielrenner op de snelweg (!)
- Comic Sans is all over the place!
- In een zelfverzonnen gebarentaal communiceren
- Grote afvalhopen in woonwijken
- Suiker aangeboden krijgen voor mijn jus d'orange
- Beginnen met zonneschijn (18°C) en eindigen met regen


De bovenstaande foto is gemaakt in Vilanova i la Geltrú. 

You Might Also Like

1 reacties

Subscribe