Het magistrale Montserrat (Spanje #16)

vrijdag, februari 10, 2017

Een kleine week geleden kwam ik op het idee om een rondreis te boeken naar Montserrat. Als groot natuurliefhebber leek het me geweldig om het gebergte van dichtbij te bekijken. Stom genoeg bleef het bij een idee. Tot dat ik afgelopen dinsdag de raadselachtige rotsblokken zag liggen op afstand. Toen wist ik honderd procent zeker dat ik een bezoek wilde brengen aan deze toeristische trekpleister. En zo gezegd, zo gedaan! 

Gisterochtend kwam ik, na ruim twee en een half uur reizen, aan op mijn plaats van bestemming. Op dat moment wist ik even niet waar ik moest kijken. Alles was tien keer groter dan dat ik me had voorgesteld. Het leek mij daarom verstandig om te starten met een audiovisuele tour over Montserrat. Ik mocht hier 'gratis' aan deelnemen door de rondreis die ik had geboekt. Binnen een kwartier was ik volledig op de hoogte van de (religieuze) geschiedenis van Montserrat. Na mijn bezoek aan de audiovisuele ruimte besloot ik een bezoek te brengen aan de informatiebalie voor toeristen. Ik wilde namelijk een audiogids ophalen om zo nog meer te leren over Montserrat. Ook hier had ik recht op door het boeken van mijn rondreis. Helaas wist ik niet dat ik een borg moest inleggen om het apparaat mee te krijgen. Ik heb dus vriendelijk bedankt voor de audiogids. Ik vond het iets te ver gaan om mijn persoonsbewijzen af te geven. Ik kon er ook voor kiezen om tijdig vijftig euro in te leveren, maar ook dat idee sprak mij niet heel erg aan. 

De rest van de dag heb ik gewandeld, gewandeld en gewandeld. Niet alleen door de natuur, maar ook door het museum. In het museum kwam ik zelfs twee schilderijen tegen van Claude Monet. Toen was ik wel even een heel blij meisje. Monet is namelijk één van mijn favoriete schilders. Helaas is het museum niet heel groot. Na bijna drie kwartier stond ik alweer buiten. Toch gaf dat me ook nog even de gelegenheid om andere dingen te doen. Zoals bijvoorbeeld de kabeltrein nemen naar het toppunt van Montserrat. Zo mooi! Vooral het uitzicht op de Pyreneeën was schitterend. 




De wandelroutes waren heerlijk rustig. Ideaal dus om de natuur te verkennen! 



Ook heb ik natuurlijk nog even een bezoek gebracht aan het klooster en de bijbehorende basiliek.


Happy me! Monet in het museum. 




En vanaf het toppunt van Montserrat. Zo mooi!

Nog een paar merkwaardigheden om mee af te sluiten:
Heel wat rivieren staan droog (en zo warm is het ook weer niet)  |  Iemand die een ei uitlikt (ik hoef het niet te zien) | Spanjaarden kennen geen 'personal space' en duwen regelmatig een arm in je gezicht (altijd fijn) |  De mensen zijn ingepakt alsof ze de ergste winter ooit krijgen (jawel, met 15°C) | Conducteurs die mensen uitlachen, omdat ze rennen voor een plek in een lege trein (ik lach met plezier mee)  •

You Might Also Like

1 reacties

  1. Mwaa, ik mis de bergen en de zon zo erg hier in NL! Mooie plaatjes weer. X

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe