Ultieme geluksmomentjes in Sitges (Spanje #12)

zaterdag, februari 04, 2017

Stiekem ben ik een groot liefhebber van musea. Ik kan er uren doorbrengen zonder dat het me gaat vervelen. Het leek mij daarom een leuk idee om ook in Spanje de educatieve plekken op te zoeken. Na een beetje speurwerk op het internet kwam ik tot de conclusie dat ik graag Palau de Maricel wilde bezoeken in Sitges. Dit is een oud paleis dat geroemd wordt om zijn architectuur. Helaas kwam ik er bij aankomst achter dat Palau de Maricel momenteel gesloten is voor publiek.*

Enigszins teleurgesteld ben ik daarom maar een strandwandeling gaan maken. Dat wist me algauw op te vrolijken. Het strand was veel rustiger dan de vorige keer en daardoor had ik de ruimte (lekker) voor mezelf. Ultiem geluksmomentje! Toch is dat niet het enige waar ik heel gelukkig van werd. Bij deze een kleine opsomming van alles dat me (vandaag) blij heeft gemaakt:

- Struinen over een kleine markt met lokale producten
- Eindelijk geld kunnen pinnen bij een geldautomaat
- Winkelen in de binnenstad (en aankopen doen!)
- Voor het eerst echt zoete aardbeien eten 
- Prachtige plekken ontdekken aan de kust
- Spontaan begroet worden door een teckel (!) tijdens het wandelen
- Een zee van schelpen tegenkomen op het strand
- De verfrissende buitenlucht 
- De regenbuien die (gelukkig) uitbleven
- De vriendelijke buschauffeur die door had dat hij mij te weinig geld had terug gegeven (en alsnog het resterende bedrag gaf)
- Mijn wonderlijke mobiel die vandaag geen enkele keer gezeurd heeft over een vol geheugen




* En ik had zelfs voorzorgsmaatregelen getroffen door op internet de openingstijden op te zoeken. Zucht.  

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe