Naar Sant Pere de Ribes en Sitges (Spanje #7)

zondag, januari 29, 2017

Thee drinken voor vertrek? Geen goed idee. Een toilet vinden in het buitenland is moeilijker dan het lijkt. Pas na drie uur kon ik weer opgelucht adem halen. Weer iets geleerd! Desondanks heb ik onwijs genoten van mijn wandelingen door Sant Pere de Ribes en Sitges. Zin om mee te kijken?




De bovenstaande foto's zijn gemaakt in Sant Pere de Ribes. Deze stad is niet heel aantrekkelijk voor toeristen. Dat komt simpelweg doordat er niet veel te beleven is. Zelf had ik binnen twee uur alle belangrijke bezienswaardigheden gezien. Overigens heb ik ook nog het één en ander mee gekregen van de festiviteiten die werden georganiseerd. Zo wist de optocht mijn wandeling te belemmeren en heb ik een gehoorbeschadiging overgehouden aan het vuurwerk dat plotseling werd afgestoken.* Toch vond ik het een unieke ervaring om rond te lopen in een lokale stad als Sant Pere de Ribes. Mede door alle vieringen rondom Festa Major de Sant Pau. 

Na mijn avonturen in Sant Pere de Ribes ben ik op de bus gestapt naar Sitges. Ik heb het waarschijnlijk nog nooit zo fijn gevonden om een stad opnieuw te bezoeken. Afgelopen woensdag kon ik het strand namelijk niet betreden door de zware windstoten. Dat was vandaag gelukkig heel anders. Ik heb uren kunnen door brengen aan zee. Heerlijk! Enige nadeel is dat iedereen weigert Engels te spreken. Alsof ik Catalaans kan verstaan...





*Sommige onderdelen in dit verhaal zijn aangedikt ;-). 

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe