What's on my mind #3

maandag, juli 04, 2016


De bovenstaande foto heb ik niet zelf gemaakt.

Allereerst wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken voor alle lieve felicitaties en verjaardagswensen. Mijn verjaardag was zo ontzettend leuk! Ik ben er nog steeds van aan het nagenieten. In dit artikel staat mijn verjaardag centraal, want ik heb echt ontzettend veel te vertellen.

Voor mijn verjaardag hadden mijn vrienden allemaal activiteiten ingepland als verrassing. Ik had dus geen idee wat ik ervan moest verwachten. Vlak na het middag uur spraken we af om de winkelstraten in te duiken. Ik kocht een paar kleine spullen, zoals een nieuw notitieboekje (reisdagboek voor mijn vakantie in Londen) en theekruiden voor ijsthee. Daarna namen we heel even plaats op een terras, omdat we nog wat tijd moesten vullen voor de eerste verrassing. Net op tijd, want een paar minuten later begon het te regenen. De donkere wolken trokken (gelukkig) vrij snel weer weg, waardoor wij weer verder konden gaan met onze plannen.

De eerste verrassing was...
...Een high tea! Nooit eerder ben ik verrast met zo iets leuks. Heel de middag heb ik kunnen genieten van de meest bijzondere theesmaken. Zo lekker! Daarnaast kregen we kleine broodjes aangeboden, evenals wat zoetigheid. Ik kreeg niet alles op, maar dat vond ik helemaal niet erg. Het was zo leuk om te genieten van elkaars gezelschap onder het genot van (heel veel) kopjes thee.

De tweede verrassing was...
...Uiteten gaan bij een visrestaurant! Gelukkig zaten er een aantal uurtjes tussen de high tea en het avondeten, want ik had anders geen hap op gekregen. We begonnen de maaltijd met wat brood, een vissalade en limoenboter. Daarna kozen wij allemaal voor dezelfde maaltijd, namelijk fish and chips. Natuurlijk is dat niet te vergelijken met de Engelse variant, maar ik vond het alsnog overheerlijk! We kregen huisgemaakte patat, vis en salade gewikkeld in een bepaald soort papier. Ik kreeg opeens heel veel zin in Londen...Heel vreemd.

De derde verrassing was...
...De Engelstalige Finding Dory! Bijna dertien jaar lang heb ik gewacht op het vervolg van de eerste film. Ik was gelukkig niet de enige, want heel de zaal zat vol met leeftijdsgenoten. Dat bewijst maar eens hoe leuk kinderfilms kunnen zijn! Ik vond de film ontzettend leuk en ik zou zo een tweede keer gaan (ondanks een paar schoonheidsfoutjes). In Finding Dory gaat Dory opzoek naar haar ouders en dat zorgt natuurlijk weer voor een hoop problemen. Daarnaast worden weer een aantal nieuwe personages geïntroduceerd, zoals octopus Hank en walvis Destiny. Deze personages hebben allebei weer hun eigen problemen. Zo mist Hank één tentakel en kan Destiny heel slecht zien. Dat vond ik leuke toevoegingen aan zo'n merkwaardig verhaal. Kortom: een film voor jong en oud!

Dit waren de hoogtepunten van mijn verjaardag. Deze week vier ik nog een verjaardag van iemand anders en ga ik op gesprek bij Breekjaar. We zullen zien hoe dat allemaal gaat aflopen!

Wat gaan jullie doen deze week?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe