Breekjaar update #1

vrijdag, december 02, 2016


Drie maanden geleden verscheen het meest recente artikel op mijn blog. Ik kan me nog herinneren dat ik toen de belofte heb gemaakt om actief te blijven. Boy, what was I wrong. Kleine inschattingsfout. Gelukkig kreeg ik opeens weer de behoefte om de draad op te pakken. Tijd dus voor een update!

Introductiekamp Breekjaar
Mijn Breekjaar avontuur begon halverwege september op de Veluwe. Snip verkouden ging ik erheen. Ik vond het echt één van de meest enge momenten in mijn leven. Ik heb namelijk echt een pesthekel aan kamperen en vooral als ik niemand ken. Gelukkig bleek het algauw mee te vallen. Op de eerste dag leerden we elkaar beter kennen door allerlei spellen met elkaar te spelen. Dat riep al gelijk vraagtekens op. Waarom? Of beter gezegd: waarom niet? 

In de dagen daarna hebben we elkaar natuurlijk nog veel beter leren kennen. Stiekem was ik heel bang dat ik iedereen wakker zou houden door mijn gehoest in de nachtelijke uurtjes, maar gelukkig heb ik daar nooit klachten over ontvangen. Helaas was het voor mij wel heel vervelend. In de ochtenden stond ik daardoor standaard om vier uur naast mijn bed. Of matras; hoe je het noemen wilt. Desondanks zat het introductiekamp vol met allerlei 'magische' momentjes. Moe en voldaan kwam ik uiteindelijk thuis. 

De weken daarna
Toch begon het echte avontuur pas in de weken daarna. Elke woensdag, donderdag en vrijdag staat er namelijk een kersvers programma voor ons klaar. Inmiddels hebben we al mogen genieten van veel verschillende workshops over (bijvoorbeeld) menselijk gedrag. Heel bijzonder om daar eens de focus op te leggen. Soms is het ook heel confronterend. Opeens zie ik mezelf dan weer in een oud patroon vervallen. Slik. Gelukkig is er altijd ruimte om gevoelens met elkaar te delen. 

De Buitenweek
Twee weken geleden heeft het tweede kamp plaats gevonden. Tijdens deze midweek zijn we vooral bezig geweest met ons eigen gedrag. Na afloop ben ik nog nooit zo rustig geweest. Mijn hoofd was letterlijk geleegd van alle zorgen. Het was heerlijk om de dagen door te brengen met mijn tweede familie. Samen hebben we heel wat gepraat, gelachen en gehuild. Heel bijzonder om dit allemaal mee te mogen maken. 

En nu? 
Momenteel ben ik druk bezig met het voorbereiden van mijn reisperiode. Wonderbaarlijk genoeg heb ik daar binnen een paar uur tijd veel meer duidelijkheid over gekregen. Later deze week koop ik mijn vliegtickets. En dan kan het aftellen beginnen...

Jullie hebben overigens ook nog veel artikelen te goed. Binnenkort zal ik proberen om een fotoverslag van mijn bezoek aan Parijs te plaatsen. Tevens ga ik begin december ook nog even op en neer naar Londen. Ook daar wil ik nog aandacht aan besteden. Ach, we zien wel... Misschien roep ik nu allerlei dingen die ik niet eens waar kan maken. 

Maar nu even iets heel anders...Hoe gaat het met jullie? 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Gewoon schrijven wanneer het lukt! Je niet te veel druk op leggen want dan voelt het toch niet leuk aan en ga je het met minder plezier doen! Je toekomst plannen klinken allemaal erg spannend dus veel succes alvast! Ben benieuwd naar je Paris artikels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker dat fotoverslag ivm Parijs posten, ik ga binnenkort en ben benieuwd naar aan- en afraders :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe